Sensibilitzar els ciutadans

L’objectiu final de la campanya de sensibilització és aconseguir la contribució dels consumidors als objectius estratègics d’estalvi en aquesta matèria que té Espanya.
Cal tenir en compte que els ciutadans (a la llar i amb els nostres vehicles particulars) som responsables del 30% del consum total d’energia del país i que aquest percentatge es pot reduir sensiblement mitjançant la suma de conductes individuals relacionades amb el canvi de certs hàbits i la utilització intel•ligent dels electrodomèstics, la il•luminació, la compra d’equips o la utilització del vehicle.

En aquest sentit, es poden destacar algunes dades rellevants. Per exemple, que si s’evitessin l’1% dels trajectes en cotxe privat per anar a la feina en favor del transport públic, s’aconseguiria un estalvi anual de fins a 20 milions de litres de combustible, 49.000 tones de CO2 i 17 milions d’euros, en cost d’energia. En el cas de la il•luminació, només que cadascuna de les 13,5 milions de llars espanyoles instal•lés una bombeta de baix consum, s’estalviarien fins a 200 milions d’euros a l’any, en cost d’energia, a més de 2 milions de tones de CO2. Per cada grau de temperatura que abaixem la calefacció o apugem l’aire condicionat, podem arribar a estalviar fins un 7%. Amb la conducció eficient, és a dir, de forma suau, sense accelerades i amb els pneumàtics amb la pressió correcta, també podem reduir-ne el consum fins a un 15%. I un altre exemple: la relació de consum per viatger en transport públic és tres vegades menor que en el cotxe.

Los comentarios están cerrados.