Es tracta d’una “logo-marca” que visualment reflecteix l’acció d’una mà sobre un interruptor. Incorpora, també, el concepte “Estalvia Energia” i els colors que la representen són el vermell i el groc, igual que en totes les identificacions dels organismes ministerials, com a expressió del que és públic.
La seva aplicació transcendirà a la de la campanya ja que neix amb el propòsit de signar totes aquelles actuacions, projectes i programes que es duen a terme en l’àmbit d’implantació de les mesures previstes en el Pla d’Activació i Estratègia d’Estalvi i Eficiència Energètica per a Espanya la qual posa en joc recursos públics per valor de 2.367 milions d’euros. La nova marca, en definitiva, neix amb la vocació d’identificar aquestes accions, dutes a terme amb el suport públic.
Algunes d’aquestes accions afecten directament els ciutadans i és en la seva difusió quan es farà ben visible la marca d’”Estalvia Energia”; les accions i mesures com el Pla RENOVE d’electrodomèstics, el Pla de renovació del parc de vehicles, els plans de mobilitat urbana i promoció de cotxes elèctrics, el programa de substitució de bombetes incandescents per les de baix consum, rehabilitació de l’envolupant tèrmica dels edificis, promoció de la conducció eficient, etc.